نقش اساسي بهداشت محيط در سلامت جامعه

donya-k

ارتباط از طریق یاهو مسنجر
1
محل تبلیغات شما
2
محل تبلیغات شما
3
محل تبلیغات شما

عضویت درخبرنامه

تبلیغات شما

برگ گرافیک

نقش اساسي بهداشت محيط در سلامت جامعه
بازديد : 53

 

به گزارش روز جمعه ايرنا از پايگاه اطلاع رساني سازمان حفاظت محيط زيست، در كشور ما يازدهم اسفند، روز ملي بهداشت محيط نامگذاري شده است اما در جهان، 26 سپتامبر برابر با چهارم مهرماه به اين مناسبت اختصاص يافته است، از اين رو در انجمن علمي بهداشت محيط ايران، گفت و گوهايي پيرامون تغيير تاريخ اين رويداد در تقويم كشور وجود دارد. 
شعار جهاني اين روز در سال 2017 ، كيفيت‌ هواي آزاد و داخل ساختمان‌ ها بود. 
انتخاب اين موضوع بسيار مهم بود زيرا مارگارت چان، مدير كل سازمان بهداشت جهاني ( WHO ) در ماه مارس سال 2017، يك كمپين جهاني براي مقابله با آلودگي هوا، با عنوان 'مساله‌ مهم بهداشت عمومي نسل ما' را راه اندازي كرد. 
سازمان بهداشت جهاني ( WHO ) اعلام كرد كه آلودگي هوا، بيش از 80 درصد از جمعيت جهان را تحت تاثير قرار مي‌ دهد و در حال حاضر، يكي از بزرگترين مشكلات محيط زيستي كه بهداشت محيط را به خطر انداخته است، محسوب مي‌ شود. 
وقتي به مباحث مطرح شده در ساز و كارهاي مربوط به بهداشت محيط توجه مي‌ كنيم، اشتراك زيادي در موضوعات آن با مسايل مربوط به محيط زيست و حفاظت از آن، مشاهده مي‌ شود. 
موضوعاتي مانند راهكارهاي كنترل آلودگي هوا، خاك و آب، مواد غذايي سالم، دفع پسماند، دسترسي به آب آشاميدني سالم، جمع ‌آوري و تصفيه فاضلاب و غيره كه رسيدن به استانداردهاي بهداشت عمومي در محيط‌ هاي مختلف اجتماعي و فردي، لازمه‌ برنامه‌ ريزي و مديريت درباره آنها است و اين خود دليل بر ارتباط تنگاتنگ ميان دستگاه‌ هاي متولي بهداشت و محيط زيست با يكديگر و ساير حوزه‌ هاي مرتبط است. 
به استناد تعاريف موجود، بهداشت محيط به منزله‌ كنترل تمام عوامل محيطي است كه به‌ طور مستقيم يا غيرمستقيم و به شكل حاد يا مزمن، سلامت انسان را تهديد مي‌ كند، بنابراين بهداشت محيط، در سلامت جامعه نقش اساسي ايفا مي‌ كند و همانند محيط زيست، امري فرا بخشي بوده و ابعاد بسيار گسترده‌ اجتماعي، فرهنگي و اقتصادي را شامل مي‌ شود. 
البته حوزه مسووليت‌ ها و وظايف اين دو مجموعه، متفاوت است اما به دلايل گفته شده، مطابق تعاريف ارائه شده توسط مجامع علمي و تخصصي، همكاري و همسويي دستگاه‌هاي متولي امر بهداشت محيط و محيط زيست و بسياري ديگر از سازمان ‌ها، نهادها و دستگاه ‌هاي دولتي و غيردولتي، لازمه تحقق اهداف مشترك در ايجاد محيط‌ هاي سالم و استاندارد براي كار و زندگي است. 
اميدواريم همكاري و مسووليت ‌پذيري روز افزون ميان دولتمردان و افزايش نرخ مشاركت مردمي، ساز و كارهاي لازم براي داشتن محيطي سالم و استاندارد را در كشور فراهم آورد.

منبع:.irna



می پسندم نمی پسندم

مطالب مرتبط

بخش نظرات این مطلب


برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید

نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:







[تبادل لگو با ما]

Friends
تمامی حقوق مطالب برای این سایت محفوظ میباشد. قالب طراحی شده توسط: برگ گراف و ترجمه شده توسط : قالب گراف